در مدیریت مصرف برق ادارات دولتی یکی از بخش‌هایی است که از نظر فرهنگ سازی به عنوان الگو برای مردم مورد توجه قرار می‌گیرد.

در روز‌های گرم سال مصرف برق به اوج خود می‌رسد به طوری که با شروع فصل تابستان این میزان در استان یزد به دوبرابر افزایش پیدا می‌کند.

به گفته جلیلی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان، دولت از خود شروع کرده تا مردم ببینند دستگاه‌های وابسته به دولت مصرف برق را مدیریت و الگو‌های مصرف را رعایت می‌کنند.

ادارات مکلف هستند میزان استفاده از برق را در ساعات اداری تا ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری تا ۶۰ درصد کاهش دهند.

تبدیل چراغ‌های پر مصرف به ال‌ای دی که خود نزدیک به ۶۰ کیلو وات مصرف انرژی برق ساختمان و نیز ۵ هزار وات مصرف برق در معابر اصلی شهر را کاهش داده، تعمیر و سرویس کلیه اسپیلت ها، نصب سایه بان روی کمپرسر‌ها جهت کاهش مصرف انرژی، نصب سنسور جهت هوشمند سازی روشنایی کلیه اتاق‌ها و راهرو‌های عمومی، تبدیل کاغذ دیواری‌ها و کف پوش‌های تیره به روشن، خاموش کردن کولر‌های اضافه در راهرو‌ها از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف برق است.

یکی دیگر از راهکار‌های مهم در صرفه جویی مصرف برق، استفاده از دیزل ژنراتور یا تولید کننده برق در هر اداره متناسب با برق مصرفی همان ارگانِ دولتی عنوان شد.

سهم ادارات دولتی از برق استان یزد سه درصد است، اما بیش از نیمی از مصرف برق استان به بخش خانگی تعلق دارد. از این رو ضرورت دارد تجارب برتر خانواده‌ها هم، در مدیریت مصرف برق مورد نظر قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار